Kontakta oss

Publicerad: den 19 mars 2020

Så gör vi på Lindesbergs Bilskadecenter i samband med Coronaviruset (CoViD-19)

Vi på Lindesbergs bilskadecenter gör allt vi kan för att du som kund ska känna dig trygg hos oss. Din och våra medarbetares säkerhet och trygghet är högsta prioritet och vi har sedan utbrottet av Covid-19 noga följt händelseutvecklingen.

Självklart följer vi aktuella riktlinjer från ansvariga myndigheter – för att säkerställa att vi vidtar rätt åtgärder för att skydda våra kunder, medarbetare och samhälle.

För dig som inte känner dig bekväm med att besöka vår fysiska anläggning, finns vi tillgängliga med bokningsmöjlighet och övriga ärenden per telefon på 0581 – 148 43. Vi ber dig som känner dig sjuk att vänta med att besöka oss tills du känner dig helt frisk.

Att vara kund på Lindesbergs Bilskadecenter – frågor och svar Covid-19

Vi fortsätter att utföra alla verkstadsjobb och håller öppet som vanligt, men har vidtagit åtgärder med anledning av rådande situation. Vi har tydliga rutiner för att förebygga och förhindra smitta. Det är alltid av största vikt att säkerställa en säker arbetsmiljö för våra medarbetare och ett säkert besök för våra kunder.

Hur arbetar Lindesbergs Bilskadecenter med att förebygga smittspridning?

Har ni öppet som vanligt?
Ja, vi håller öppet som vanligt och välkomnar alla våra besökare. Självklart litar vi på att alla tar ett eget ansvar och inte kommer till oss om man känner sig sjuk. Vi tycker att det är viktigt att ta ansvar i rådande situation och hjälpa till att begränsa spridningen av Covid-19.

Kommer ni anordna aktiviteter eller event?
Nej, vi tar vårt ansvar gällande att minska risk för smittspridning genom att ställa in samtliga evenemang samt kundevent. Vi har också ställt in alla externa åtaganden och sammankomster för samtliga medarbetare. Detta omfattar bland annat konferenser, utbildningar och övriga informationsträffar.

Kan jag om- eller avboka min service?
Ja, ring din personliga servicetekniker eller kontakta kundservice på 0581 – 148 43 eller info@lindebilskadecenter.se

Om jag är sjuk, kan jag komma till er med min bil?
Nej, vi tar smittspridningen på största allvar och bokar en ny tid.

Vad händer om min tekniker är sjuk?
Om en annan tekniker har möjlighet att ta hand om din bil gör hen det. Går det inte att lösa bokar vi en ny tid.

Kan jag komma i kontakt med er utan att besöka er?
Självklart, tillgänglighet är viktigt för oss på Lindesbergs Bilskadecenter för att kunna möta våra kunders frågor. Du når oss på info@lindebilskadecenter.se eller 0581 – 148 43.
 
Vi vill försäkra dig om att vi under denna utmanande tid gör allt för att verksamheten ska fortsätta som vanligt. Du är alltid välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar.

Vi uppmanar alla kunder att följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer för att förhindra smitta.

Ta hand om varandra och visa omtanke.
Ledningen för Lindesbergs Bilskadecenter